Aktiviteter

Når du er medlem af Holbæk Roklub er der utallige muligheder for motion og hyggeligt samvær. I rosæsonen, fra slutningen af marts til slutningen af oktober, hvor broen er i vandet, er aktiviteterne fokuseret omkring roning på Holbæk Fjord.

Men vi går ikke i hi om vinteren. Roning kan faktisk dyrkes året rundt, når broen er taget op foregår det bare i ro ergometre. Der er ergometertræning (rospinning) flere gange om ugen under vejledning af dygtige og energiske instruktører.

Herudover er der i vintersæsonen blandt andet yoga, volleyball, svømning og vedligeholdelse af klubbens både.

Daglig roning

I rosæsonen er der roning mandag – torsdag

kl. 18.30. Alle der møder op, bliver sat på hold der passer bedst efter interesser (hygge, motion, sved på panden) så alle, der vil ro kommer på vandet.

Når du har lært at ro er det muligt at ro på andre tider, hvis du selv finder en besætning.

Langtursroning

Hvis du har lyst til at se noget andet end Holbæk Fjord eller ro langt, kan du deltage i langture. De findes i mange varianter – f.eks. endagstur rundt om Orø eller en flerdagstur til Roskilde.

Kaproning

I Holbæk Roklub er der mulighed for at komme i gang med kaproning og få afprøvet sit talent.

Vinteraktiviteter

Når rosæsonen slutter, stryger vi standeren og begynder på vores vinteraktiviteter. Blandt andet er der volleyball, rospinning, svømning og vedligeholdelse af klubbens både.

Træningsrum

Roklubben har et træningsrum der er udstyret med romaskiner, cykler, vægttræningsmaskiner og håndvægte. Dette kan benyttes døgnet rundt, og når vejret ikke tillader at der roes på vandet, er der her mulighed for at få motion.

Sociale aktiviteter

I klubben er der udover sportsaktiviteter en masse sociale aktiviteter. Det er bl.a. madaftner, grillaftner, klubaftner, fester og arbejdsweekender.