Kanindåb 2017

Kong Neptun Kalder!

En personlig indbydelse fra selveste Kong Neptun… Hvor mange i hele verden får lige sådan en. En berejst, oplevelsesivrig og særdeles nysgerrig pige som jeg kan da ikke sige nej tak til selveste Kong Neptun når han indbyder til fest.

Ja Holbæk Roklub gør sandelig noget ud af at sørge for at nye roere bliver godt taget imod i klubben, både med uddannelsesweekend for nye roere, mange spændende foredrag og aktiviteter ud over det vi selvfølgelig alle kommer der for: at komme ud på fjorden og ro.  Som ny roer føler jeg mig rigtig godt taget i mod, der er en fantastisk stemning i klubben og ro tiderne er super fleksible, så det passer lige til mig.

Man er jo landkrabbe når man starter, og ritualet som Kong Neptun, borgmesteren, kongens livlæge, kongens hofbarber, sekretæren og de trofaste vagter tager alle kaninerne (nye roere) igennem ved denne særlige og festlige lejlighed er ret fornøjelig. Først samles kaninerne til make-up lægning, affodring, derpå hoppede alle kaninerne en tur over det friske grønne græs og kløver i Strandparken og forbi ”kaninburet”  inden vi hoppede ud til Venedig søbad hvor selveste Kong Neptun med følge ankom og gik i land.
Borgmesteren tog meget højtidelig  imod Kong Neptun, hvorefter dåbs ceremonien og ritualerne startede. Der var levende krabber, sild og fiskehoveder fra Palmes fisk, derudover tang og ”Sørens lækre suppe” som vi alle blev overhældt med og smurt ind i inden vi blev ”katapulteret” i havet. Vi måtte selvfølgelig også svare på om vi har udstået vores prøvetid på Isefjordens bølger samt om vi med ære vil bære klubbens stander.  Vi 12 kaniner der deltog i ceremonien kan nu med største ære kalde os for ægte roere i Holbæk Roklub, og har sågar fået vore eget fiskenavn J

Tusind tak for en rigtig sjov dag og god fest

Fra helleflynderen, alias Hanne