Nyhedsbrev februar 2019

Så er nedtællingen begyndt – der er nu 43 dage til vi – forhåbentlig – igen kan komme på vandet. Vi håber I har sat kryds i kalenderen ved den 30. marts, hvor vi har arbejds/broopsætningsdag.

Men vinteren er heldigvis ikke dvaletid i Holbæk Roklub:

Der har i januar/februar været flere madaftener, hvor rigtig mange deltagere har haft hyggelige timer. Ølsmagning tiltrak også en god flok, som storhyggede på en fredag aften.

Morgenroerne mødes mandag-onsdag-fredag kl. 8. Bare mød op, hvis du har lyst at være med. Og kælderen vidner i den grad om mange aktiviteter ud over træning. Stor tak!

IMG_3058 (002)

Der er rospinning mandag, torsdag og søndag. Check om der er plads på holdene. Der er garanti for sved på panden.

Mandag kl. 19.30 mødes en flok HR volley-entusiaster på Absalonsskolen til en god gang bold. Også her er der plads til flere. Bare mød op.

Torsdag kl. 19.30 er der yoga på Absalonsskolen.

Lørdag formiddag kl. 9.00 samles en flok mountain bikere til hjulræs. Ruterne aftales fra gang til gang. Se opslag på FB, hvis du har lyst at være med.

Og lørdag kl. 16.40 kan du benytte dig af roklubbens tid i svømmehallen. Dog undtaget skolernes ferier.

KOMMENDE ARRANGEMENTER:

Onsdag 20.2.2019 – Generalforsamling i Holbæk Roklub. Mød op og hør bestyrelsens beretninger og deltag i debatten. Se særskilt indkaldelse.

Fredag 1.3.2019 – Tyrkisk Bad og Madaften. Tilmelding til madaften følger.

Lørdag 2.3.2019 – Mulighed for aflæggelse af svømmeprøver for den kommende rosæson.

Søndag 17.3.2019 – NYT! – Vandretur rundt om Skarridsø. Nærmere info følger.

Onsdag 20.3.2019 – Brovagtsmøde

Onsdag 3.4.2019 – BEMÆRK dato ændret! Medlems/Planlægningsmøde og madaften. Kom med input til sommerens ture og arrangementer.

Projekt Bådskur:

Projektet ligger p.t. mest i fund raising udvalget, som ihærdigt arbejder på at skaffe midler til byggeriet. Der er søgt mange fonde, men der er alle steder en vis ekspeditionstid, så der skal en god portion tålmodighed til.

Holbæk Sportsby:

Projektet er som bekendt igen blevet forsinket. Ny indvielsesdato er 7. maj 2019. Holbæk Roklub har et medlem i sportsbyens brugerråd, hvor der har været møde 5.2.2019. Byggeri og område er på alle måder STORT og FLOT. Se evt. www.holbaeksportsby.dk.

Forsinkelsen betyder, at vi svømmer sæsonen færdig i den gamle svømmehal. Sidste svømmelørdag er 27.4.2019.

Venø Rundt – lørdag den 15.6.2019 – et ro og kajak motionsstævne fra Struer Roklub med aftenfest og live musik. For nærmere info: http://struerroklub.dk/filer/tilmelding_og_program_veno_rundt_2019_hjemmeside.pdf

Sommerhøjskole – I uge 29 arrangerer DFfR sommerhøjskole på Thorsminde Coastal Rowing Centre. For nybegyndere og øvede. For nærmere info: https://roning.dk/aktiviteter/sommerhoejskole-med-fokus-paa-coastalroning/

Vinter-rohilsen – P.b.v. Rita Jensen