Nyhedsbrev maj

Hej alle,
Standeren er blevet hejst i Holbæk Roklub 7.5.2020 – desværre uden den sædvanlige fejring af starten på den nye sæson. Vi har helt sikkert en masse kage og kaffe til gode, når vi igen kan mødes til sociale arrangementer i klubregi!
Gik du glip af Mettes tale – eller har du lyst at læse den:
Kære Roere i Holbæk Roklub
Så kom vi endelig hertil.
Det har været en lang lang ALT for lang vintersæson og den form I måske havde nået ved at slide i ergometrene – er måske ikke helt der nu hvor I ville ønske det.
Men fortvivl ikke nu sker det – der er sat hold foreløbig for de næste 14 dage – hvis vejret arter sig så skal I altså ud og give den gas på fjorden. Husk der er ekstra kilometer at hente når I kan se der er for mange inde på pladsen til at I kan komme ind nu – så tager I en tur ned mod bunden eller hen til Bøffen før I går på land.
Jeg tror Bognæs savner synet af roere. Marsmanden savner Jesper og jeg tror faktisk Orøfærgen hellere vil se os og give et trut ind indimellem end den tomme fjord der har gloet tilbage på den hele den lange vinter og forår
Fællesskab er nok nøgleordet for Holbæk Roklub og fællesskabet som vi kender det er under pres i de her tider pga af COVID-19
Vi skal for en tid lære at ro sammen under andre rammer – mere afstand – mere rengøring (ikke lige just noget vi holder rigtig meget af!) Afstand – hvad er det modsatte?? – nærhed som jeg vil beskrive at vores klublokale er mester i at understøtte både fysisk og mentalt – og rengøringen….. tjaa den plejer vi fraset x 2 om året og til fællesarrangementer – ja så plejer vi at betale os fra den…. nu skal selv Michael til at svinge både spand, klud og børste (Måske det bedre kan betale sig at ro lidt længere ad gangen når man ER kommet ud)
Pinseturen har måtte lade livet for iår – men Hr.Petersen har sagt ja til at være arrangør af en tur i 2021.
Nye roer i Holbæk roklub 2020 – ja den lader vi stå et øjeblik, den er endnu ikke helt afklaret og afgjort.
Vi må glæde os over at vi nu rent faktisk KAN komme på vandet og håbe at vejrguderne tilsmiler farvandene omkring Holbæk, Orø og måske Lammefjorden kan være heldig at få besøg af en båd eller to.
Vi må glæde os over at det lykkes at få søgt midler, planlagt og bygget et nyt bådhus. Det står SÅ flot og har helt klart det mest veludførte og solide konstruktioner og indhold.
Vi må glæde os over at vi i år fik indkøbt en ny to-åres træbåd og håber den kommer til at bidrage til mange kilometer, gode timer og masser af sved på panden.
Vi hilser sæson 2020 velkommen og kan ikke vente med at komme på vandet!
Må I alle have gode timer på vandet i jeres små grupper. Vi glæder os til vi kan samles igen.

Rigtig mange har taget vaske-spritte udfordringen op og været en tur på vandet i det gode vejr i Bededagsferien.
Den nye 2-åres træbåd, som blev døbt “Dragerup”, fik hurtigt sin jomfrutur – og har været på vandet flere gange.
Bestyrelsen følger fortsat udmeldinger fra DFfR tæt, og hvis det munder ud i væsentlige ændringer i vore retningslinjer, hører I nærmere.
Mange rohilsener
P.b.v. Rita Jensen