Roning

Daglig roning

Daglig roning finder sted i daglig rofarvand mellem solopgang og solnedgang plus en halv time i begge ender.

Daglig rofarvand er hele Holbæk Fjord, afgrænset af Kirsbærholmen (golfbanen) i syd og op til bådbroen ved Bognæs i nord.

Alle medlemmer der kan samle en besætning, hvor mindst en er styrmand, kan til en hver tid ro en tur i daglig rofarvand.

Mandag, onsdag og torsdag i rosæsonen er der en brovagt i klubben kl 18.30 (kl 18.00 efter 1. september). Brovagtens opgave er at sætte ro hold efter de fremmødte roeres ønsker. (Hygge, motion og sved på panden). Mød op 5 minutter – omklædt.

Du kan også ro morgenroning hver dag kl. 8 – undtagen om søndagen. Her roes typisk kortere ture af ca. halvanden time.

Af og til opslås spontane ture på roklubbens Facebook side – tilmeld dig denne gruppe for at følge med i opslag.

Rosæsonen er fra slut marts til slutningen af oktober. Den følger sommertid.

Roning i udvidet rofarvand

Udvidet rofarvand er roning uden for det daglige rofarvand, men kun op til Hønsehalsen Fyr i Vestre Rende og til trækfærgen i Østre rende. For at ro i udvidet rofarvand skal der være en styrmand med rettighed til dette, alle roerne skal have gennemført årlige svømmeprøver på 300 meter. Se andre betingelser i Roklubbens Love og regler.