Turen til Rødvig

Rødvig 2019 v. Laura Hildebrand

Hejsa, jeg hedder Laura Hildebrand og jeg er nyt medlem i Holbæk Roklub. Jeg startede i maj måned, da der var rokursus. Det har været en fornøjelse at blive en del af Holbæk Roklub. Min største ro-succes har indtil videre været langturen til Rødvig:

Lørdag den 3. august 2019 kørte vi fra Holbæk kl. 8 og ankom til Rødvig, hvor bådene fra Stevns Roklub stod klar. Vi roede ud i to 4’ere og to 2’ere…

Foto_rodvig1

Kort efter vi havde roet ud af Rødvig Havn, blev vi mødt af den smukkeste udsigt. Til den ene side kunne vi se den imponerende klint, som vi fulgte hele vejen til vores stop ved Bøgeskoven. Til den anden side var det åbne blå hav. Den udsigt syntes jeg var mindst lige så betagende som klinten – særligt fordi det vindstille vand smeltede sammen med den blå horisont. På turen fik vi diskuteret huller i Stevnsfortet, set Højerup Gamle Kirke fra vandsiden, roet under en slags bro ved et stenbrud, holdt kaffepause på vandet og spist en masse lækre snacks 🙂 Da vi kom tilbage til Rødvig Havn, stod et par medlemmer fra Stevns Roklub klar til at tage imod os og hjælpe med bådene. Pudsigt at det lige var Rødvig august-turen gik til: min morfar på 85 år fortalte mig for ganske nylig om sin tid som ung soldat på Stevns Fortet først i 50’erne. De blev sendt ud og ro i alt slags vejr, uden redningsveste 😉 Jeg kan nu prale af at være den 2. Hildebrand, der har roet forbi Stevns Klint.

Tak for turen.

Fotorodvig2