Kajak

Som et supplement til roning har vi I Holbæk Roklub  også kajakker. 5 havkajakker og 3 motionskajakker.

For at komme til at ro kajak, skal du først være frigivet roer og derefter gennemgå et kajakkursus. Det kan du mandag aften fra maj til oktober. Når du har roet et vist antal km og har lavet forskellige kæntrings-øvelser kan du få kajakret på prøve. Derefter kan du få lov til at ro kajak efter aftale med brovagten inden for et bestemt område. Hvis du skal have fuld kajakret skal du have roet min. 50 km, have gennemført kæntringsøvelser, have aflagt svømmeprøve på 600 meter, have været på en kajak langtur og til sidst have din kajakret besluttet af bestyrelsen.

Når du har fået kajakret kan du selv ro i kajak hvornår du vil i daglig rofarvand. Hvis du ror udenfor daglig rofarvand skal du godkendes fra gang til gang af Langtursrochefen eller af et andet bestyrelsesmedlem.

Besværligt? Ja, men sikkerheden skal være i orden for dig selv og andre.

Se evt. klubbens love og reglementer.