Nyhedsbrev maj 2019

Så er rosæsonen 2019 skudt i gang. MEN blæsten har godt nok gået både køligt og frisk over Holbækfjordens vande. Så vi har mange KM tilgode.

IMG_4742 (002)

Den første længere tur blev roet søndag den 28.4. Ti roere havde en dejlig tur til Munkholmbroen forbi de forårspyntede Dragerup og Eriksholm Skove. Og isen ved Munkholm kiosken var som altid god.
Båddåb – onsdag 1.5.2019 – Vi skal have døbt de to nye kajakker og den nye dobbelt coastal, indkøbt ved hjælp af donationer fra henholdsvis Nordea-Fonden og DGI/DIF Foreningspuljen. Vi håber at se rigtig
mange medlemmer denne aften, både til roning og/eller til båddåben kl. 20.30. Se særskilt infomail.
Rokursus – lørdag/søndag 11/12.5. Lad jungletrommerne lyde. Måske har din nabo/kollega/søn/søster/svigermor lyst at prøve rosportens fortræffeligheder. Spred budskabet. Der er præmier på højkant for at skaffe nye medlemmer.
PR-udvalget planlægger uddeling af flyers om roklubben/kurset. Ligesom der kommer FB-opslag, som meget gerne må deles. Nærmere herom følger.
Coastal-roning – I denne sæson er det planlagt at frigivne coastal roere kan mødes tirsdage til almindelig rotid. (man er som altid velkommen til at ro coastal, når man har lyst, når man er frigivet). Har man modtaget instruktion, men er ikke frigivet, kan man evt. deltage sammen med en frigiven roer i en dobbelt coastal. Vi håber på denne måde at få coastal bådene endnu mere på vandet. Coastal-instruktion bliver søndage kl. 9.00 – 11.00. Nærmere vedr. opstartsdato følger. Instruktører er Søren N og Mette N.
Kajak-sæson – starter 1.5. Der roes af frigivne kajak-roere mandage kl. 19.00 klar til at gå på vandet. For nye kajak-aspiranter vil der være instruktion lørdag den 25.5. kl. 9.00 – 15.00. Kontakt Bent eller N.Chr. hvis du er interesseret.
Genopfrisknings-kursus – næste gang den 7.5. – for dig som synes ”åretaget er blevet lidt rustent”. Se særskilt infomail fra N.Chr.
Næste langtur – bliver Kr. Himmelfartsdag den 30.5. og målet for turen er Kongsøre/Sidinge Fjord. Reserver dagen. Nærmere herom følger.
Langtur til Skælskør – torsdag den 13.6. Husk tilmelding senest 4.5., da de gerne vil vide i god tid, hvor mange vi kommer. Tilmelding til Susanne Olsen på mail susgiol@gmail.com eller 51282238.
Varme hveder – onsdag 15.5.2019 ca. kl. 20.30 – Denne klubaften bydes på varme hveder efter alm. roning. Kig også forbi, selvom du ikke har mulighed for en tur på vandet.
Skvulp 7+8.6. – Sæt meget gerne kryds i kalenderen, hvis du kan hjælpe i forbindelse med roklubbens aktiviteter på havnen fredag/lørdag i pinsen. Om du kan være med et par timer, ½ dag eller begge dage – al hjælp er velkommen. Se mail fra Bent.
Roskilde-Festival 29.6 til 6.7. – Der er stadig plads til folk på holdet. Aktiviteten har i mange år givet en rigtig god indtægt til klubben. Så kontakt Bent, hvis du har mulighed for at være med.
Fund Raising – Dejlig hilsen fra Velux-Fonden, at de har besluttet at yde et bidrag til køb af materialer til bådskuret på kr. 130.000,-. Der er kommet nogle afslag, men vi venter stadig på svar fra flere fonde, så vi krydser fingre.

Bådskur – Byggeudvalget skal snarest i gang med planlægning af opstart på projektet. Ansvarlig Henrik H.
Rotøj – Har du brug for rotøj m. Holbæk Roklub logo, så kontakt et bestyrelsesmedlem. Div. T-shirts og roshorts er på lager. Træningsdragter og veste kun mod bestilling (der skal min. bestilles 3 stk aht. trykke- udgifter).
Og så er det ellers om at komme på vandet, når vejret er til det. Morgenroning – foregår alle hverdage + lørdag kl. 08.00. Bare mød op, så sættes der hold. Onsdag og lørdag er der kaffe mm efter roturen.
Aftenroning – foregår mandag til torsdag kl. 18.30, hvor brovagten sætter hold. Onsdag aften er der kage til kaffen efter roturen. Hold også øje med Holbæk Roklubs Facebook side, hvor spontane ture slås op. Er du
ikke på FB, kan du måske lave en aftale med en ven om at holde dig orienteret. Planlagte ture iht aktivitetskalender vil altid blive meldt ud på infomail.
Maj måned venter helt sikkert med masser af godt ro-vejr.
P.b.v. Rita Jensen