Nyhedsbrev juni_2

SOMMEREN ER OVER OS – med masser af dejligt rovejr. KM-statistikken sniger sig nu pænt opad, efter en langsom start på sæsonen.

Juni måned har været fyldt med aktiviteter til lands og til vands.

2.6.2019 havde 9 roere en dejlig ”Kr. Himmelfartstur” til Kongsøre og Sidinge Fjord i perfekt rovejr.

7-8.6.2019 deltog roklubben i Skvulp på Holbæk Havn. Vi havde mange besøgende i vores telt for en snak om roning og deltagelse i udfordringen på romaskinerne. Tiden vil vise, hvad det giver på medlemsfronten. Men det er vigtigt at vi viser flaget. Dagen sluttede med hyggelig grillaften i klubben.

unnamed-3

12.6.2019 fejrede vi klubbens 133-års fødselsdag – som sædvanlig med tale af formanden og servering af lagkage til alle, som lagde vejen forbi.

13.6.2019 var 6 roere på langtur til Skælskør og Agersø. Lidt vind – men en dejlig tur ud gennem de 4-5 km sejlrende til/fra Skælskør. Rundturen om Agersø bød på flot syn til skibstrafikken på Storebælt. Landgang på vestsiden af Egholm og ved Helleholm.

unnamed-4

22.6.2019 var der morgentur for de friske – med start kl. 6.00 gik turen til Vellerup Vig og retur til kaffe med ”morgen-roerne”.

23.6.2019 – stor deltagelse på en smuk Sct. Hans aften med fælles grill arrangement i klubben. Som altid flot udsyn fra klubben til bålet og fyrværkeriet ved Strandparken.

Kommende arrangementer:

26.6.2019 – HGR står for en aftentur til Bognæs, hvor hyggen er i højsædet. Se særskilt mail. HUSK AFGANG KL. 18.00.

29.6 til 7.7.2019. Vores deltagelse i Roskilde Festival melder ”fuldt hus”, dvs 81 personer deltager i roklub regi. Det er et stort arbejde at få alle detaljer til at gå op. Vores opgave er pasning af garderobe inkl. opladning af mobil telefoner. Tak til alle der yder en indsats og dermed skaffer midler til roklubben. Rigtig god arbejdslyst.

14.7.2019 Orø rundt

26.7.2019 Natroning

3.8.2019 Rødvig, Stevns

8.8.2019 Aftentur til Tissø

Sæt kryds i kalenderen. Nærmere info følger om turene.

Lillebæltsbroerne rundt: Middelfart Roklub inviterer på tur lørdag den 17.8.2019. Ikke nogen lang tur, men måske interessant, hvis man alligevel er på de kanter. Nærmere info: www.middelfartroklub.dk/lillebaeltsbroernerundt

Hjemmesiden: Der kommer løbende nye fotos fra diverse ture m.v. Ligeledes er der nye billeder af bestyrelsen (tak til Jesper Iversen for fotografisk indsats) og vores GDPR-politik er også at finde her.

Nye medlemmer: Vi har i maj og juni måned budt velkommen til en del nye roere, som vi håber kommer til at føle sig godt til rette i klubben. Her er det vigtigt at få roet nogle km – find måske en eller to faste dage, hvor I prioriterer roningen.

Rotøj: Har I brug for rotøj med HR-logo, kan I altid kontakte et bestyrelsesmedlem. Forskellige T-shirts og roshorts er på lager. Træningsdragter kun mod bestilling. Her har jeg p.t. 2 bestillinger og skal min. bestille 3 stk, så står du og mangler, så sig til.

Ekstra svømmeprøve: For nye roere torsdag 27.6.2019 kl. 19.00 i Holbæk Sportsby. Også for andre medlemmer, der ikke lige fik svømmeprøven klaret i vinter. Tilmelding nødvendig, se særskilt mail.

Kanindåb: Den planlagte kanindåb (17. aug.) er besluttet udskudt til næste år.

Byggeudvalget: Resultatet af fund raising til bådhuset resulterede som bekendt i bevilling fra Velux-Fonden på kr. 130.000,-. Pengene er øremærket til materialer til arbejde udført af +60ere.

Der er nedsat et lille byggeudvalg, som havde sit første møde i uge 24, hvor man blev enige om en køreplan for byggeriet.

Vi vil udføre hovedparten af arbejdet selv, dvs at det primært er +60ere, der vil komme til at udføre selve byggeriet. I første omgang skal vi have ryddet buskadset ud mod P-pladsen, så vi kan komme til at fjerne jord og rødder, få gravet ud til bådhuset, støbt punktfundamenter osv. Curt Andersen A/S, hvor Rita Jensen og Lars Hyldegaard arbejder, har tilbudt at låne os maskine til gravearbejdet – med Lars H. som maskinfører. Så snart vi ved, hvornår dette er muligt bliver der meldt en weekend ud og her skal vi bruge folk, gerne +60ere.

HGR – Holbæk Gamle Roere – er en støtteforening for Holbæk Roklub – medlemmerne er såvel aktive som tidligere roere – ikke kun for de ældre. Kontingentet er kr. 75,- pr. år. Der aftales forskellige arrangementer, såvel sommer som vinter. Rigtig mange er aktive på vandet sommeren igennem om morgenen, hvilket ses på Top-10 på rostatistikken! Man er altid velkommen til at deltage i morgenroningen hverdage plus lørdage kl. 8.00.  +60’erne er også særdeles aktive omkring vedligeholdelse af vores materiel og klubhus.

Ellers er det bare med at dukke op til almindelige rotider – man-tirs-ons-torsdage kl. 18.30, hvor brovagten sætter hold. Mandage kl. 19.00 mødes kajak interesserede til ture. Og tirsdage er der coastal roning for medlemmer som har fået instruktion. Og hold øje med roklubbens Facebook side, hvor spontane ture slås op.

Bestyrelsen ønsker alle medlemmer en god sommer – måske er ferietid = en ekstra rotur.

Pbv – Rita Jensen

unnamed-5