Nyhedsbrev september

Septembers himmel er ikke kun blå, men indimellem bliver der alligevel mulighed for en rotur. Grib chancen, når vejret er til det, så du får de sidste efterårs-km med. Husk at fra uge 40 er der ikke brovagt. Dvs fra 30.9.2019 til brooptagning den 26.10.2019 er det kun aftaleroning eftermiddag, aften og weekender. Hold øje med opslag på FB og morgenroerne er som vanligt klar alle hverdage og lørdage kl. 8.00 – hvis vejret arter sig. Her er man altid velkommen til at dukke op.

September har budt på gode langture – flere fotos på hjemmesiden:

Gudenåtur – HGR (Holbæk Gamle Roere) havde 3. til 5.9. en dejlig tur fra Ry til Randers. 1. dag Silkeborgsøerne – Himmelbjerget og ”Brillerne”. 2. dagen gennem slusen ved Silkeborg Roklub – videre ad Gudenåen – Tange Sø – og sidste dag fra Tange til Randers. Super hyggeligt selskab, fantastisk natur – og øvelse i disciplinen ”regnjakke af og på”. 13 roere og ikke mindst 4 supportere i særdeles fin form.

Nykøbing-turen – 7-8.9. havde deltagelse af 7 inrigger-roere og 2 i kajak. Vejret var positivt stemt, hyggen i højsædet både på turen og om aftenen, hvor maden blev tilberedt i Nykøbing Sj. Roklub. Man fik hilst på Nalle, som ikke har været i Holbæk Roklub i TRE år. (har du ikke hørt om Nalle – spørg de ældre medlemmer af klubben).

Vellerup-Vig var målet for en søndagstur 22.9. En enkelt 2-åres indtog det nystrøgne vand. Syd for Lindholm og Rønø vrimlede det med marsvin, der var i hvert fald mindst to – måske fire eller seks! Herligt syn – de dukkede op flere gange og flere steder.

Planlægnings- og medlemsaften – afholdt 18.9.2019. Tak for stor deltagelse og de mange forslag, der kom på bordet. Vinteraktivitetsplanen er nu næsten på plads. Den bliver snarest lagt på klubbens hjemmeside og fremsendt på infomail. Og er der flere ideer til arrangementer, kan de sagtens tilføjes senere.

Bådhuset – punktfundamenter og underlag blev udført af et travlt mandskab den 16-17.8.2019. Som altid god forplejning fra køkkenholdet. Fotos kan ses på klubbens hjemmeside. Nu ligger materialer klar – og snart vil der komme nyt om det videre forløb fra byggeudvalget. HUSK at tage fotos løbende, når der er gang i hammer, skruemaskine, malerpensel m.v.

Helsides artikel om klubben – et lille indlæg blev indsendt og førte til at Nordvestnyt kontaktede os for selv at skrive om klubben og byggeriet af bådhuset. Dejlig reklame for vores klub. Artiklen hænger i klubben.

FASTE VINTERAKTIVITETER:

Svømning i Holbæk Sportsby:

Opstart 5.10.2019. Husk at erhverve armbånd kr. 40,- samt evt. betale familie-kontingent, så du kan tage ægtefælle/samlever med. Anette Koch er klar med salg af armbånd onsdag 25.9. fra kl. 18.00 til 18.30.

Rospinning:

Nærmere info følger. Det bliver ikke helt som oplyst på planlægningsmødet.

Volleyball:

Mandag kl. 19.30 – 22.00 i Boldsalen på Absalonsskolen. Opstart uge 40

Yoga/træning:

Torsdag kl. 19.30 – 20.45 i Boldsalen på Absalonsskolen. Opstart uge 40

Mountainbike:

Lørdag kl. 9.00 – afg. fra roklubben, hvis andet ikke er aftalt. Opstart uge 40.

Vandreture:

Søndag formiddag 10.11.2019 og 8.3.2020. Nærmere info følger.

Vi håber, at også nye roere finder mulighed for at deltage i vintermotion og/eller de sociale arrangementer.

Mobil-telefon – Vi opfordrer til, at der altid er mindst en mobil-telefon i båden, når man tager ud. Med håbet om, at den aldrig kommer i brug til en nødsituation.

DFfR-kurser – Har du tid og lyst til at deltage i kurser, f.eks. instruktør-kurser – kontakt bestyrelsen, som formidler tilmelding.

Ungdoms-ROerne mødes i vinterperioden onsdage kl. 16.30 og søndage kl. 15.00. Ungdomsleder Allan Juel står for aktiviteterne. I hører nærmere.

Gæsteroere – der har været efterspurgt info, når der kommer gæsteroere på besøg. Der bliver indkøbt et whiteboard, hvor dette fremover vil blive noteret. Ligesom det fremgår af kalenderen på hjemmesiden.

HGRHolbæk Gamle Roere – er en støtteforening for Holbæk Roklub – medlemmerne er såvel aktive som tidligere roere – ikke kun for de ældre. Der aftales forskellige arrangementer, såvel sommer som vinter. Rigtig mange er aktive på vandet sommeren igennem om morgenen. +60’erne er også særdeles aktive omkring vedligeholdelse af vores materiel og klubhus. Kontingentet er kr. 75,- pr. år. Kontakt Ann Flensberg, hvis du vil meldes ind: a.flensberg@mail.tele.dk.

Brooptagning 26.10.2019 – utroligt at det snart igen er tid at tage broen op. Nærmere info følger. Sæt kryds i kalenderen.

Bestyrelsen afholder bestyrelsesdag lørdag den 16.11.2019, hvor vi drøfter økonomi, nyanskaffelser, PR, evaluering af sæson 2019 mmm.

Fortsat god rosæson til alle.

P.b.v. Rita Jensen